نسیم توحید

✳️ *مدارس دینی سنگرهای محکم در دفاع از دین الهی*  ‌✍️مسعود پرکی 🔸در این روزگاری که ما در آن زندگی می‌کنیم اگر به هر سو بنگریم فتنه و آشوب می‌بینیم که دامن‌گیر هر مسلمان شده،

جستجوگر پیشرفته سایت



مدارس دینی سنگر‌های محکم در دفاع از این الهی
نظرات (0)

✳️ *مدارس دینی سنگرهای محکم در دفاع از دین الهی* 

‌✍️مسعود پرکی

🔸در این روزگاری که ما در آن زندگی می‌کنیم اگر به هر سو بنگریم فتنه و آشوب می‌بینیم که دامن‌گیر هر مسلمان شده، دشمنان اسلام و کسانی‌که خلاف دین ما هستند انجمن‌ها و کانون‌های ضد اسلامی برگزار می‌کنند و همانند منافقان و مشرکین صدر اسلام که برای نابودی پیامبر و اسلام مخفیانه تشکیل جلسه می‌دادند همواره در حال ایجاد شبهه و بدگویی نسبت به اسلام و مسلمانان هستند. اما مسلمان با وجود این‌که نامش مسلمان است برای پاسخ و دفاع از اسلام سکوت اختیار کرده و یا خود به ناسزاگویی می‌پردازد درحالیکه باید جواب قانع‌کننده و قاطع بدهد و آن بی‌خدایان را به سوی اسلام راهنمایی کند.

🔸حالا کمی بیندیشیم و ببینیم کجای کار می‌لنگد؟
چرا برای دفاع از دین برخلاف اصول اسلامی عمل می‌کنیم، چرا فحش و ناسزاگویی را پیشه خود قرار داده‌ایم، چرا مهر سکوت بر لب زده‌ایم؟
جواب این سؤالات را کجا می‌توانیم بیابیم؟ جواب این‌جاست که ما تاریخ اسلام را مطالعه نمی‌کنیم، هنوز حکم قرآن، سخنان گهربار امام‌الانبیاء حضرت محمد مصطفي‌صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم را درک‌ نکردیم و فرزندان‌مان را به سمت دنیا سوق می‌دهیم و از رفتن به مکاتب و مدارس علوم دینی باز می‌داریم، گمان می‌کنیم که مدارس و مکاتب دیني جای ضایع کردن وقت هستند، اما سخت در اشتباهیم،

🔸مدارس و مکاتب اسلامی در مدت هزار و چهارصد سال گذشته همواره همچون سنگرهای محکم در برابر هجوم دشمنان در دفاع از دین الهی سینه سپر کرده‌اند و در آینده هم سپر خواهند کرد، در مدارس دینی علم کلام‌الله و حدیث رسول‌الله، و علوم مفید دیگری تدریس می‌شود در نتیجه عالمانی ربانی و مخلص تربیت می‌شوند و مدافع دین اسلام می‌گردند، هر عالم دین طبق توان و استعداد خویش در ابعاد مختلف دینی و دعوی چادر خیرخواهی را برای هدایت و ارشاد جهانیان پهن می‌کند و با این ندای خیر خواهی جهانیان را به سوی کلمهٔ‌ «لااله‌الا‌الله‌و‌محمد‌رسول‌الله» فرا می‌خواند.

🔸حال اندکی بیندیشیم، مدارس و مکاتب ما که خیرخواه جهانیان هستند و برای دفاع از اسلام و صحابه همواره پیش‌قدم بوده و هستند از کجا حمایت مادی و معنویی می‌شوند؟ ما چقدر تامین‌کنندهٔ نیازهای مادی و معنوی و حمایت‌کنندهٔ این اماکن مقدس بوده‌ایم؟ چقدر فرزندان‌مان را برای یادگیری علوم نبوی ترغیب و تشویق کرده‌ایم؟ چند کتاب دینی به این اماکن هدیه کرده‌ایم؟ و..‌.



امتیاز: نتیجه : 4 امتیاز توسط 2 نفر مجموع امتیاز : 8

بازدید :23
برچسب ها : مدارس دینی- سنگر اسلام- دفاع- قرآن- سنت- کمک- خدمت- ایران- اهلسنت-
نویسنده
نویسنده : مرجع بانک دلنوشته و مقالات اسلامی
تاریخ : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400
زمان : 12:52
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
:: از یهود نترسید ( تاریخ : شنبه 05 تیر 1400)
:: فکر و فعالیت جهانگیر ( تاریخ : یکشنبه 23 خرداد 1400)
:: اشک شادی ( تاریخ : جمعه 14 خرداد 1400)
:: صورت اسلام و حقیقت اسلام ( تاریخ : جمعه 14 خرداد 1400)
:: تاثیر رسانه در عصر حاضر و لزوم توجه مدارس دینی به فعالیت های رسانه‌ای و مطبوعاتی ( تاریخ : شنبه 08 خرداد 1400)
:: فاتح قدس ( تاریخ : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400)
:: حضرت مولانا محمد دهقان رحمه الله ( تاریخ : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400)
:: خورشید شهرستان سراوان غروب کرد ( تاریخ : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400)
:: سنبل و نماد فروتنی و تواضع شیخ الحدیث مولانا محمد دهقان رحمه الله ( تاریخ : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400)
:: ماه رمضان از ما چه میخواهد ( تاریخ : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400)


بالای صفحه